Bazaltiskola - Borzavár
A Bazalt Iskola a CAN Architects projektjeként a Balaton-felvidék megismerésének új rétegét adta: a 10 tanúhegy mindegyikén tanulási helyet, módszertant alkotott. Ezek együttese a Magyarországon épp elinduló formális, informális és non-formális tanulási folyamatok és terek zászlóshajója. Ez a glokális oktatási program képes arra, hogy a régióban erősen különváló két társadalmi réteget, a helyi lakosokat és a turistákat egyszerre szólítsa meg, és közös nyelvet hozzon létre.
A Bazalt Iskola elemei:
• Bazalt Tanterem (helyteremtés): közösségi tervezés alapon, tájépítészeti és építészeti eszközökkel a helyi gyerekek és az ifjúság bevonásával épülő kültéri tanulási helyek létrehozása.
• Tájmegismerő, alkotó és kulturális workshopok (foglalkozásteremtés): az adott bazalt tanterem informális és non-formális tanulási helyzeteinek megtervezése, kipróbálása, pontosítása.
• Bazalt Tantár (módszerteremtés): a workshopok tanulságai és a résztvevők visszajelzései alapján módszertani összefoglaló összeállítása, nevelési-oktatási program létrehozása a megvalósításban közreműködő szakemberekkel közösen.
A programban résztvevő iskolák a következők voltak: a balatoncsicsói a Nivegy-völgyi Német Nemzetiségi Általános Iskola, a Monostorapáti Művészetek Völgye Általános Iskola, a nemesgulácsi Keresztury Dezső Általános Iskola, a tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola, a badacsonytomaji Tatay Sándor Általános Iskola, a Szigligeti Általános Iskola és a borzavári Porvai Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola.